Sunday, August 9, 2009

All of You are Managers. But, to be better..............

အခုေနာက္ပိုင္းေတြမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ေကာင္းေကာင္းတစ္ရပ္ဟာ အဓိက အေရးၾကီးပါတယ္။ လုပ္ငန္းဟာ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ အျမတ္အစြန္းမ်ားမ်ားနဲ႔ ရပ္တည္ေနႏိုင္ေသာ္လညး္ စီမံ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ညံ့ရင္ေတာ့ ၿပိဳလဲမွာပါပဲ။ လူတိုင္းအတြက္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပညာဟာ အေရးၾကီးၿပီး တတ္ေျမာက္သင့္တယ္လို႔ ထင္ျမင္ပါတယ္။
လူတိုင္းမွာလည္း မန္ေနဂ်ာေကာင္းျဖစ္ဖို႕ အခြင့္အေရး ရွိပါတယ္။ ပင္ကိုအရည္အေသြးအရ ေလ့လာသင္ယူႏိုင္သလို အေတြ႕အၾကဳံအားျဖင့္လည္း တတ္ေျမာက္ႏိုင္ပါတယ္။ သင့္ဟာ မည္သည့္ေနရာ မည့္သည့္အေျခအေနမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မန္ေနဂ်ာဆုိတာ မေမ့ပါနဲ႔၊ အလုပ္အဖြဲ႔ အစည္းတစ္ခုမွာ မန္ေနဂ်ာ ရာထူးရမွာ မန္ေနဂ်ာမဟုတ္ပါဘူး၊ သင့္အိမ္မွာ ေမာင္နွမ၊ သားသမီးမ်ားကို ဦးေဆာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေနရလဲ မန္ေနဂ်ာပါပဲ ၊ ေနာက္ဆုံး မိမိကိုယ္ကို မိမိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနရတဲ့ မန္ေနဂ်ာပါ.......
ေကာင္းေကာင္းစီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈေတြ ေပးႏိုင္ဖုိ႔ဆိုရင္
၁။ သင္ဟာ...မိမိ အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြးေတြေပၚမွာ ကိုယ္ကိုကိုယ္ ယုံၾကည္မႈ အျပည့္ရွိေနဖို႔လိုအပ္ပါတယ္၊ အဲ့ဒီမွာ မာနေထာင္လႊားဖို႔ကို ဆုိလိုတာမဟုတ္ပါဘူး၊ မိမိ အေျခအေနေပၚမွာလည္း အားရေနရမယ္။ ဒါမွ ဘယ္ျပသနာမဆို သင္မေၾကာက္မရြ႕ံ ရင္ဆိုင္ႏိုင္မွာေလ။ သင့္ကိုယ္ကိုကိုယ္ အျမဲ ယုံၾကည္ႏိုင္ေအာင္လည္း သင့္အရည္အေသြးေတြ က်မသြားေအာင္ ပိုတက္လာေအာင္ သင့္ကိုယ္ကိုကိုယ္ သင္ အျမဲ ေလ့လာသင္ယူတတ္တဲ့ အက်င့္ကို ေမြးရမယ္။ မိမိကိုယ္ကို မိမိ အျမဲ ျဖည့္ေနရမယ္။
၂။ ေနာက္တခ်က္- သင္သည္ အားနား၊ ၿမိဳသိပ္တတ္တဲ့သူဆုိရင္ အဲ့ အက်င့္ကို ေဖ်ာက္ပါ။ မွန္ရာကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာႏိုင္ရမယ္။ ဘယ္သူနဲ႔မွ အေခၚ အေျပာမရွိတဲ့သူလည္း မျဖစ္ေစရဘူး။ လူေတာ ၀န္ဆ့ံတဲ့သူေပါ့ ။
၃။ သင္ ရိုသားရမယ္၊ ေျဖာင့္မတ္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္၊ ဒါမွ ေနာက္လိုက္ေတြက ရိုေသမႈေတြ ေပးႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး သူတုိ႔ကို စည္းရုံးႏိုင္မယ္ေလ။ သူတို႔ဆီက ယုံၾကည္မႈေတြကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မယ္ေလ။ ဒါမွ သင့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ေအာင္ျမင္မွာေပါ့။
၄။ ေနာက္ၿပီး သင္ ပုဂၢိဳလ္စြဲနဲ႔ လူေမြးတာ၊ လူေတြကို ေနရာဖယ္ထုတ္တာ မလုပ္ရဘူး၊ လူတိုင္းကို သင့္အလုပ္မွာ ပါ၀င္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ လူဆိုးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူေကာင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူတုိင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ အရည္အခ်င္းေကာင္းေတြ ရွိၾကပါတယ္။ သင္ ဒါကို ေကာင္းေကာင္း အသုံးခ်ႏုိင္ဖုိ႔လိုပါတယ္။
၅။ အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ သင္ ေခါင္းမေရွာင္ပါနဲ႔၊ ျဖစ္လာသမွ်ကို တာ၀န္ယူရဲရမယ္၊ မန္ေနဂ်ာဆုိတာ ျဖစ္လာသမွ်ကို ဦးေဆာင္ၿပီး ေျဖရွင္းရမွာေလ။ သင္ တာ၀န္ယူေျဖရွင္းရဲမွ သင့္ကို မန္ေနဂ်ာလုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳမွာပါ၊ အကယ္၍ ေခါင္းေရွာင္ေနမယ္ဆုိရင္ သင့္ကို မန္ေနဂ်ာမွန္း ဘယ္သူမွ သိႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
သင္ဟာ အလုပ္အေပၚမွာလည္း ........
၁။ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ ရွိရမယ္။ ေခါင္းမာတဲ့ လူ မျဖစ္ရဘူး၊ ျဖစ္လာတဲ့အေျခအေနေတြေပၚ သင့္ စိတ္ကို အသားတက် ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရမယ္၊ ဒါမွ အရာအားလုံးကို မွန္ကန္စြာ ျမင္ႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြကလည္း မွန္ကန္ေနမွာပါ။ သင့္က ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ ဆုံးျဖတ္ရတယ္ဆုိေပမယ့္ လက္ေအာက္ငယ္သားဆီကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ဆီကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔ ေျပာသမွ်၊ အၾကံေပးသမွ်ကိုေတာ့ နားေထာင္ေပးရမယ္။ သင့္တစ္ေယာက္တည္း ဆုံးျဖတ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ အျမင္ပဲ ရမွာျဖစ္ၿပီး အားလုံးအတြက္ ကိုက္ညီခ်င္မွ ကိုက္ညီမယ္ေလ။
၂။ အစီအစဥ္ေတြ ၊ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အလုပ္ဇယားေတြ ေရးဆဲြရမွာ မပ်င္းပါနဲ႔၊ သင့္လုပ္ေဆာင္ရန္လိုတဲ့ အရာအားလုံးကို သင့္ဦးေႏွာက္ကပဲ သိေနလို႔ မျဖစ္ေသးဘူး။ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြ သိေအာင္လုပ္ရမယ္။
၃။ ေနာက္ၿပီး သင္ အသစ္အဆန္းေတြကို အျမဲ ေတြးေခၚေနပါ။ လုပ္ၾကည့္ပါ၊ ဒါေပမယ့္ လုပ္ၾကည့္လို႔ မွားသြားရင္ေတာ့ အမွားကို ၀န္ခံပါ။ ေတာင္းပန္တာေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔၊ လက္မလႊတ္ပဲ ေနာက္တခါ ထပ္ၾကိဳးစားပါ။
၄။ သင္ သြက္လက္ေနဖို႔လုိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေနာက္လိုက္ေတြ လုိက္မမီေအာင္ေတာ့ မသြက္လက္ပါနဲ႔။ သင္တကိုယ္တည္း ေရွ႕ေရာက္ေနလုိ႔ မျဖစ္ဘူးေလ။ သူတုိ႔ကိုပါ ကိုယ္နဲ႔ တပါးတည္း ပါလာေအာင္ ဆြဲေခၚလာပါ။ ေစာင့္ေခၚသင့္ရင္ ေခၚရပါမယ္။
၅။ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို အျမဲ မ်က္စိဖြင့္ နားဖြင့္ၿပီး ယူတတ္ရပါမယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ သိလာတဲ့အခ်က္ေတြကို ဒီတုိင္းမထားပါနဲ႔။ ျပန္အသုံးခ်ပါ။

ဒီေလာက္ေလးကို အၾကမ္းဖ်င္းသိၿပီး လိုက္ေဆာင္ရြက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ... သင့္အတြက္ ေအာင္ျမင္မႈ တေနရာကို သင္ေတြ႕မွာပါ။ အျမဲတုိင္း သင့္ဟာ လက္ရွိအေျခအေနကို အားရေနရမယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဒါနဲ႔တင္ မေက်နပ္ပဲ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ အေျခအေန၊ ေနရာကို ရွာေဖြေနရမယ္။
သင္လိုခ်င္တဲ့ေနရာကို လုိက္ရွာမွ ေတြ႕မွာပါ။ ဒီတုိင္းေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ရွိအေျခအေနက လက္ရွိအေျခအေနပါပဲေလ ..........................

TIME MANAGEMENT

ဘေလာ့ေရးဖို႔ ေက်ာ္ခြ ေနရတာ စိတ္ပ်က္တာနဲ႔ မေရးျဖစ္တာ အေတာ္ၾကာသြားပါတယ္။
အရင္ကလည္း ဒီပို႔စ္ေလးကို ေရးၿပီးတာပါ။ နည္းနည္းေလး ျပန္ျပင္ၿပီး ထပ္တင္လိုက္ပါတယ္။ လူ႔ဘ၀မွာ ျပန္မရေတာ့တဲ့အရာေတြထဲမွာ အခ်ိန္ဆုိတာ ထိပ္ဆုံးကပါ။ ကုန္ဆုံးသြားၿပီးတဲ့အခ်ိန္ကို ဘယ္လို ေတာင္းတေတာင္းတ မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ လက္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ ဘာေတြ ကို ဘယ္လို အက်ိဳးရွိရွိ ( ေလလြင့္မႈ အနည္းဆုံးနဲ႔) လုပ္ေဆာင္မလဲဆိုတာေလး သိေအာင္ Time Management ကို ေလ့လာရေအာင္..........


၁။ ေန႕စဥ္ မိမိလုပ္ေဆာင္ရမယ့္အလုပ္ေတြကို အရင္ဆုံး ေရးဆြဲလိုက္ပါ။
အေကာင္းဆုံးကေတာ့ စက္၀ိုင္းပုံ ကားခ်ပ္ထဲမွာ မိမိေန႔စဥ္ေဆာင္ရြက္မဲ့ ကိစၥေတြကို Pie chart ပုံစံနဲ႔ ဆြဲလိုက္မယ္ဆိုရင္ မိမိ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ ကိစၥရပ္ေလးေတြကို ျမင္သာသြားတာေပါ့။ အဲဒီထဲမွာမွ အေရးၾကီးတဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို မင္အနီေလးနဲ႔ ေရးရင္ ပိုေကာင္းတယ္။ Pie chart ဆြဲရင္ အလုပ္ေလးေတြကို မိမိအသုံးျပဳရမယ့္ ၾကာခ်ိန္အလိုက္ အပိုင္းေလးေတြ ဆြဲလိုက္မယ္ဆိုရင္ တေန႔ ၂၄နာရီရွိတဲ့ ပုံကားခ်ပ္ၾကီးမွာ ကိုယ့္အတြက္ အခ်ိန္ ေန႔စဥ္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြ အျပင္ တျခား ကိစၥေတြ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကိုယ့္အတြက္ အခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္က်န္လဲ ဆိုတာ သိရတာေပါ့။

၂။ တစ္ေန႔အတြက္ ၿပီးရင္ အပတ္စဥ္အတြက္ ဇယားဆြဲလိုက္ပါဦး။
ဒီလို တစ္ေန႕႔လုပ္ေဆာင္ရမဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို တပတ္စာ ဇယားေလး ခ်လိုက္ပါ။ အေပၚဘက္ အတန္းက ေန႕ရက္ေတြ ေရးၿပီးေတာ့ ေဘးဘက္အတန္းမွာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြ ေရးလိုက္ပါ။ အကြက္ေလးေတြမွာ သုံးရမဲ့အခ်ိန္ေတြ ေရးလိုက္ပါေနာ္။ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြ ေရးတဲ့အခါ အေရးၾကီးသလို အစဥ္လိုက္ ေရးခ်လိုက္ပါ။

၃။ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ အလုပ္ေတြ သတ္မွတ္မယ္။ ေနာက္တဆင့္က ကိုယ့္ ဒီေန႕၊ ဒီတပတ္မွာ အေရးၾကီး လုပ္စရာ ေတြကို အေရးၾကီးသလို rankသတ္မွတ္ၿပီး ေရးလိုက္ပါ။ long range , medium range , immediate လားဆိုတာ task ေတြနဲ႔ ယွဥ္တြဲၿပီး ေရးလိုက္ပါ။ ကိုယ္ ျပီးေျမာက္ခ်င္တဲ့ ကိစၥအတြက္ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္သုံးမလဲ။ ကိစၥၿပီးေျမာက္ဖို႔အတြက္
ဘာေတြလုပ္မွာလဲ ဆိုတာ အသုံးျပဳမယ့္ အခ်ိန္နဲ႔တကြ သတ္မွတ္ထားဖို႔လဲ လိုပါတယ္။

၃။ တကယ္ လုပ္ရေတာ့မယ့္ လုပ္ငန္းေတြ ( to do list ) ကို ျပန္ခ် ေရးလိုက္ပါ။

၄။ မေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္တဲ့ အေျခအေန၊ အေၾကာင္းအရာေတြက ေပၚလာတတ္တာမို႔ ခၽြင္းခ်က္ အေျခအေနမွာ ဘယ္လို လုပ္ေဆာင္မလဲ ဆိုတာ ခန္႔မွန္းထားဖို႔ လိုပါတယ္။

၅။ ျပန္သုံးသပ္ၾကည့္ပါ။
ကိုယ္ဆြဲထားတဲ့ ဇယားေတြကို ျပန္သုံးသပ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ကိုယ္ယူထားတဲ့အခ်ိ္န္ဟာ အမွန္တကယ္ လိုတဲ့ၾကာခ်ိန္လား ။ ဦးစားေပးမႈေတြဟာ အေရးပါမႈအလိုက္ စီထားတာ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ကိုယ္ဆြဲထားတဲ့ အခ်ိန္ဇယားကို update လုပ္ေပးဖို႔႔ လိုတယ္ေနာ္။ လုပ္ၿပီးသြားတဲ့ ကိစၥေတြဟာ ကိုယ္စီမံထားတဲ့ အခ်ိန္အတြင္း လုပ္ႏိုင္ရဲ႕လားဆိုတာ ျပန္လည္ သုံးသပ္လိုက္ပါ။ .................

သူငယ္ခ်င္းတို႔ရဲ႕ ပိုတဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ ကိုယ္ဘ၀ၾကီး သာယာလွပဖို႔ ဖန္တီးလိုက္ရေအာင္ေနာ္..........