Thursday, September 18, 2008

Eight Quality Management Principles

၁။စားသုံးသူဂ႐ုစိုက္ျခင္း
လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ၄င္းတို႔၏ေဖာက္သည္(၀ယ္ယူစားသုံးသူမ်ား)ကို မွီခိုအားထား ေနရသျဖင့္ ထမင္းရွင္ျဖစ္ေသာ ယင္းေဖာက္သည္မ်ားအား နာလည္း ေပးတတ္ဖို႔ရာ အေရးႀကီးသည္။ မိမိေဖာက္သည္ ဘယ္လိုပုံစံမ်ိဳးေလး လိုခ်င္ေနလဲ။ မိမိကုန္စည္ကေရာ သူတို႔လိုအပ္မႈေတြ႔နဲ႔ ျပည့္စုံရဲ႕လား၊ သူတို႔ေက်နပ္မႈရေစရန္ မိမိကုန္စည္ဟာ ဘာေတြလိုအပ္ေနေသးလဲ ဆိုတာေတြကို သိထားေပးရပါမယ္။ စားသုံးသူရဲ႕ ယခုလက္ရွိ သူတို႔လိုအပ္မႈ၊ လိုခ်င္မႈေတြကို သိထား႐ုံသာမက အနာဂတ္မွာလညး္ ၄င္းတုိ႔၏ အၾကိဳက္ေျပာင္းလဲမႈရွိမရွိ၊ မည္သို႔ ေျပာင္းလဲႏိုင္ေသးသည္ကိုလည္း သိထားမယ္ဆိုရင္ မိမိကုန္စည္အရည္အေသြးကို customer requirement နဲ႔ ေသြးဖယ္ျခင္းနည္းကာ ထိန္းသိန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
၂။ ဦးေဆာင္မႈ
ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳသူမ်ားမွလညး္ ကိုယ့္လုပ္ငန္းရဲ႕ လမ္းေၾကာင္း၊ ဘယ္ကို သြားေနတာလဲ။ ဘာျဖစ္ခ်င္တာလဲဆိုတဲ့ ပုံစံေလး ခ်ေပးထားဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေတြကို ကိုယ့္လုပ္ငန္းအတြင္းမွာရွိတဲ့ အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ လူေတြနားလည္ထားမွ လုပ္ငန္း၊အဖြဲ႕႔၏ ဦးတည္ခ်က္၊ ရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ရာေအာင္ေၾကာင္းအတြက္ ျပည့္၀စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ leader ေတြအေနနဲ႔ မိမိလုပ္ငန္းဘာလုပ္ခ်င္လဲ ဘယ္သြားမွာလဲ ဆိုတာကို မိမိလက္ေအာက္မွာ တာ၀န္ကိုယ္စီယူေနၾကတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကို နာလည္ေအာင္ ခ်ျပထားသင့္သည္။
၃။ တက္ၾကြစြာပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေရး
Organization ရဲ႕ ဘယ္ levelကမဆို ေဆာင္ရြက္ေနၾကသူေတြဟာ Organization အတြက္ အေရးၾကီးဆုံးသူေတြပါ။ Organization ကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကမယ့္သူေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းအတြင္း၊ အျပင္ရွိ လူတိုင္းလူတုိင္းဟာ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ တက္ၾကြစြာပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရန္ အေရးႀကီးပါသည္။
၄။ ထုတ္လုပ္မႈ ျဖစ္စဥ္တခုလုံး စြမ္းရည္ျပည့္ေရး
အရည္အေသြးျပည့္၀ေသာ ထုတ္ကုန္ရရွိဖို႔ဆိုရင္ ထုတ္လုပ္မႈျဖစ္စဥ္တေလွ်ာက္ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ျဖစ္ေစဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္။ ထုတ္ကုန္ရဲ႕ အရည္အေသြးျပည့္၀ေရး၊ အေလအလြင့္ နည္းပါေရး၊ input ကို efficient ရွိရွိ သုံးႏိုင္ေရးအတြက္ ျဖစ္စဥ္တေလွ်ာက္လုံး ေသခ်ာလည္ပတ္ေစဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ေသခ်ာလည္ပတ္ရဲ႕လား၊ သြင္းအားစုေတြ အရည္အေသြးျပည့္၀ရဲ႕လား ဆိုတာ အျမဲ ေသခ်ာေနဖို႔ လိုပါတယ္။
၅။ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ စနစ္ကေရာ ထိေရာက္ရဲ႕လား
မိမိလုပ္ငန္း လည္ပတ္ပုံေတြကေရာ မိမိလုပ္ငန္း ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ျပည့္၀ေအာင္ျမင္လို႔လားဆိုတာ သိထားရပါမယ္။ လိုအပ္မယ္ဆုိရင္ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ စနစ္ကို ေျပာင္းလဲသင့္ေျပာင္းလဲရပါမယ္။ျပဳျပင္သင့္ ျပဳျပင္ရပါမယ္။ ထပ္ထည့္သင့္ရင္ ထည့္ရပါမယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ကေရာ effective ျဖစ္လား efficient ျဖစ္ရဲ႕လား ေသခ်ာျပန္သုံးသပ္ေပးဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။
၆။ စဥ္ဆက္မျပတ္ျမွင့္တင္မႈ
ဒါကေတာ့ အခုလို ျပိဳင္ဆိုင္မႈေတြ စိန္ေခၚေနတဲ့အခ်ိန္မွာ မျဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္ရမွာပါ။ မိမိထုတ္ကုန္၊ မိမိလုပ္ငန္း၊ မိမိပန္းတိုင္ကို အျမဲျမွင့္တင္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္၊ ဒီေန႕ဟာ မေန႕႔ကထက္ ပိုေကာင္းၿပီး မနက္ျဖန္ဟာ ဒီေန႔ထက္ သာေနရဖို႕ Continual Improvement အျမဲလုပ္ေပးဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။
၇။ လိုအပ္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္
Productနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ marketing ပိုင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ဆုံးျဖတ္ခ်က္မဆို ခ်မွတ္ဖို႔ရာ ခိုင္မာတဲ့သတင္းအခ်က္အလက္ ရရွိေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီလိုသတင္း အခ်က္အလက္ေတြအေပၚ အေျခခံထားတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ ထိေရာက္မႈွ ရွိမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ မ်က္ေျခမျပတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ survay ေကာက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ research လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အျမဲ သတင္းရယူေနဖို႔ လုိပါတယ္။
၈။ supplierေတြနဲ႔ အက်ိဳးရွိရွိ ဆက္ဆံေနေရး
လုပ္ငန္းနဲ႕ supplierဆိုတာ အျမဲ တစ္ဦးေပၚ တစ္ဦး အျပန္အလွန္ မွီခိုအားထားေနရသူေတြပါ။ လုပ္ငန္းကလည္း input ေတြ raw materialေတြ ထုတ္လုပ္မႈျဖစ္စဥ္မတိုင္မီ အခ်ိန္မွီ ေရာက္ရွိေရး၊ သြင္းအားစုေတြ ကုန္ၾကမး္ေတြ အရည္အေသြးမွန္ကန္ေနေရးအတြက္ supplier ကုိ လွစ္လ်ဴ႐ႈလို႔မရပါဘူး။ သူတို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးမွ ေကာင္းမြန္တဲ့ အရည္အေသြးျပည့္၀တဲ့ ထုတ္ကုန္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ supplier relationship ကို အထူးဂရုျပဳ အာရုံစိုက္ေပးရပါမယ္။

1 comment:

လင္းၾကယ္ျဖဴ said...

ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ဆက္လက္ခ်ီတက္ပါ။ကၽြန္ေတာ္လည္းအဲ့ဒီ့
အေၾကာင္းေတၢ ေရးဖို ့အစီအစဥ္႐ွိပါတယ္။ Knowledge ဖလွယ္ၾကတာေပါ့။ေအာင္ျမင္ပါေစ။
လင္းၾကယ္ျဖဴ
l.k.phyu@gmail.com